My Blog List

Thursday, August 21, 2008

RASUAH RASUAH RASUAH

Bilanya nak abih isu rasuah ni?.....BOSAN AKU!!!! BN rasuah PR rasuah......Abih tu nak sokong sape?.Ni lah yang dikatakan penangan duit dan pompan....selagi bende alah ni menguasai ekonomi manusia selagi tu rasuah tak akan hilang...tak kira le sape pun.

Kengkadang aku pun takut nak sentuh isu duit ni....yelah...aku pun manusia biasa gak...aku belum lagi diuji dengan wang yang banyak....setakat 1250000 tu tak ler big-bigger-biggest sangat....aku belum diuji dengan 1.25 mill lagi....so nobody's know.

Yang aku pasti sekarang ni ialah aku masih clean dari segala unsur rasuah. Tak pernah beri dan tak pernah terima. Kengkawan semua....tolonglah.....jauhkanlah diri dari rasuah.....tak kemana duit tu.....kalau kita kaya melangkau langit pun apa gunanya.....money is just a piece of paper....Ingat ler mati....Apa lah jadinya jika masa lepas amik rasuah kita start keta peh tu eksiden dan peh tu gol?...Mati katak beb....Mati dalam su'ul khatimah!....mati yang hina!!!!!!!

Ingatlah yang kita semua akan tua....kita semua akan mati....kita semua akan masuk dalam kubur dan akhirnya kita semua akan bertemu dengan ALLAH yang maha berkuasa...Apa tak cukup lagi ke rezeki yang tuhan bagi?..Aku ada dusun buah, bukti rezeki tuhan tu melimpah ruah ialah taburan buah di lantai dusun tu boleh jadi karpet...tak habis makan rezeki tuhan ni kalau kita tahu bersyukur...best sangat ke duit rasuah tu?.....dan yang paling aku sedih...sanggup ke kita bagi makan duit haram kepada anak dan isteri kita?.......Ingatlah kisah QARUN.....harta bertimbun di telan bumi!

Boleh blah dengan rasuah!......cibai,lahanat,haram jadah, mangkuk hayun, sial.....semua maki hamun tu aku tujukan kepada siapa yang makan rasuah!....Kalau ada sedikit sebanyak hak aku( duit rakyat) dalam rasuah tu.....aku tak halalkan hatta sesen pun!

2 comments:

Cybernetics Mind said...

Alhamdulillah Mat Jemm.....sehingga tika & saat ni (chehhh cam lagu Medicine plaksss) aku dianugerahkan oleh ALLAH perasaan takut terhadap duit orang2 lain....moga2 perasaan tu terus berada pada aku supaya InsyaAllah aku tidak sekali2 tergolong di kalangan manusia perasuah....

Cybernetics Mind said...

Alhamdulillah Mat Jemm.....sehingga tika & saat ni (chehhh cam lagu Medicine plaksss) aku dianugerahkan oleh ALLAH perasaan takut terhadap duit orang2 lain....moga2 perasaan tu terus berada pada aku supaya InsyaAllah aku tidak sekali2 tergolong di kalangan manusia perasuah....