My Blog List

Thursday, June 19, 2008

"Kita kena jadi Melayu yang liberal"



Gambar tersebut telah lama berlegar-legar di internet.Dengar cerita,dia ni student yang belajar dekat oversea.Gambar di atas menunjukkan gambar dia sedang minum air kencing.Member aku cakap ni senior dia masa sekolah dulu.

Ada lagi gambar dia yang lain2 yang tak boleh nak ditunjukkan di sini sebab dia "kurang pakaian" atau tiada pakaian langsung.

Sekarang ni,semenjak peristiwa aku kena kutuk dalam Malaysia Today tempohari bila mana aku sound sorang minah yang panggil PAS itu Taliban,aku jadi agak takut.Aku tak kisah kalau orang bukan Melayu yang kutuk2 camtu sebab diorang tak faham,tapi bila mana seorang perempuan Melayu yang ada pangkat dan ada nama mengeluarkan komen2 seperti :

"Pakai tudung tak wajib"
"Kita kena jadi Melayu yang liberal"
"Kembalikan hak perempuan melayu yang ingin pakai kebaya seksi". Selanjutnya di sini

No comments: